Meld je NU aan voor onze workshop op 13 mei a.s.

Vijf manieren om piekeren te tackelen.

1. Plan piekertijd in.

Piekeren en tobben kan heel veel tijd innemen van allerlei leuke en gezellige dingen. Zonde van je tijd en het levert je een negatieve basis op. Plan elke ochtend en avond 10 minuten piekertijd in. Gebruik deze tijd om te piekeren over elke ramp die jou de komende tijd zou kunnen overkomen. Je zult ontdekken dat het zonde van je tijd is om op deze manier te denken.

2. Maak een piekerlijst

Stel een lijst op van alle onderwerpen waarover je piekert. Zoek uit wat dit gepieker je heeft opgeleverd en welk gepieker ook daadwerkelijk is uitgekomen. Piekeren verandert niets aan de toekomst of een uitkomst maar ontneemt je plezier en geluk.

3. Ga de reden van je gepieker aan.

Daarmee komen we gelijk op het volgende punt: Plezier en geluk. Ga uitzoeken waarom je zo aan het piekeren bent. Wat is de echte reden en ga daarmee aan de slag

4. Zie de onzin van piekeren in.

Vraag jezelf steeds weer af; Zal al dat gepieker ook maar iets veranderen aan waar ik over pieker?

5. Leef nu.

Verspil je tijd niet door verlammende gedachten en gepieker over het verleden en de toekomst. Je weet niet hoeveel tijd je nog hebt en je krijgt geen minuut terug. Alles wat je hebt is nu en met al dat zinloze gepieker vergeet je van het moment te genieten.